dinsdag 04 juni 2024 / 9:30 tot 11:30 , Nieuwe Veste Breda

Netwerksessie Collectie en jongeren: workshop Boeken Proeven voor het vo

Op dinsdagochtend 4 juni organiseert de werkgroep Collectie & Jongeren een live bijeenkomst van Boeken Proeven.

De NOBB (Noord Oost Brabantse Bibliotheken) organiseert al een aantal jaren succesvolle workshops Boeken Proeven voor docenten in het voortgezet onderwijs. Scholen in hun werkgebied hebben ontdekt dat dit een snelle, gezellige en inspirerende manier om kennis over actuele boeken bij te krijgen én om deze boeken ook te introduceren bij de leerlingen. Waarom werkt dit bij de NOBB zo goed? En is dit niet iets dat alle bibliotheken op zouden kunnen nemen in het onderwijsaanbod?

Merel Kuitert en Iris de Grauw van de NOBB laten ons deze ochtend ondergaan hoe het is om een deelnemende docent te zijn. Je krijgt kijkopdrachten mee en past die toe op een actuele collectie boeken voor de onder- en de bovenbouw. Naderhand kun je nog vragen stellen en tips en trics uitwisselen.

9.30 uur: Inloop met koffie en thee
10.00 uur: Start workshop
11.30 uur: Vragen en afronding

Inhoud

Tijdens de workshop worden er afwisselend boekentips gegeven en opdrachten gedaan. Tevens ontvang je een hand-out met Boekentips. Dezelfde workshop kun je vervolgens aanbieden in je eigen werkgebied. Vanzelfsprekend is er nog tijd om vragen te stellen.

Nieuwe Veste,  Molenstraat 6 in Breda.

Aanmelding

Meld je aan via onderstaand aanmeldformulier.

Bekijk agenda-overzicht >>

Nieuwe Veste,  Molenstraat 6 in Breda.